Feedback is geen eenzijdig gesprek waarin je je gal spuwt en dan weer doorgaat. Het is een dialoog en daarin is verbinding nodig. Want alleen dan heb je een constructief gesprek. Want ook over een lastig onderwerp, kun je een goed gesprek voeren. In deze aflevering van The People Skillz Podcast hoor je hoe je tijdens feedback verbinding kunt maken en houden met je gesprekspartner.
Voor je team of voor de hele organisatie de feedback vaardigheden naar een hoger niveau tillen? Kijk dan eens bij onze feedback training voor managers of medewerkers. Of maak een vrijblijvende afspraak om de mogelijkheden te bespreken.
Als je feedback goed voorbereid, kun je je tijdens het gesprek goed focussen op het leggen en houden van de verbinding. Om je hierbij te helpen, hebben we een feedback voorbereidingstool voor je gemaakt. Zo kun je vlak voor je gesprek nog even de puntjes op de i zetten. Dat geeft zelfvertrouwen én evenwichtige feedback voor je gesprekspartner.
Betrokken medewerkers zijn 30% productiever, minder vaak ziek en blijven langer bij de organisatie. Maar bovenal: zijn gelukkiger. Deze scan kun je daarom doen voor jezelf, voor je team of voor je organisatie.