Training Het goede gesprek
Voor wie
- Leidinggevenden en managers: voor het leiden en inspereren van teams en het bevorderen van werkgeluk en betrokkenheid.
- HR-professionals: voor het faciliteren van ontwikkelingsgesprekken en het creëren van een positieve werkcultuur.
- Teamleiders en projectmanagers: om vaardigheden te ontwikkelen in het geven van constructieve feedback en het bevorderen van een optimale teamdynamiek.
- Professionals die zich bezig houden met het ontwikkelen van medewerkers: om inzicht te krijgen in het vergroten van werkgeluk, betrokkenheid en prestaties van medewerkers.
Mogelijk programma bij 2 dagen
Het programma wordt op maat gemaakt voor jouw team of organisatie. Daardoor kan de training ook korter of langer duren. Onderstaand programma is op basis van twee dagen.
Intakegesprek: voorafgaand aan de module
- Samen formuleren we de door jullie gewenste verandering en maken we een programma op maat.
Module 1: motiveren van mensen (1 dag)
- Mindset: belang, impact en doelstellingen van het goede gesprek begrijpen en ervaren.
- Leer alle thema’s van ‘het goede gesprek’ kennen.
- Ontdek de motivatietheorieën: hoe voer je een motiverend gesprek?
- Leer hoe je medewerkers stimuleert om zichzelf te ontwikkelen.
- Hoe creëer je een veilige omgeving en maak je verbinding?
Module 2: bouwen aan de relatie en werkgeluk (1 dag)
- Leer alles over feedback en feed forward: Hoe geef je feedback met behoud van de relatie?
- Ontdek het belang van werkgeluk voor individuen en organisaties: tips en strategieën om werkgeluk te vergroten en er een goed gesprek over te voeren.
- Ervaar hoe het is om een goed en motiverend gesprek te voeren.
Afsluiting:
- Samenvatting van de belangrijkste leerpunten en inzichten.
- Het opstellen van een actieplan om het geleerde in de praktijk te brengen.
Focus binnen de training ligt op het oefenen van veel voorkomende ‘lastige’ gesprekken met:
- medewerkers die onrealistisch zijn in hun verwachtingen;
- medewerkers die zelf niets inbrengen;
- medewerkers met aandachtspunten.
Duur van de training
Het standaard programma van deze training duurt twee dagen.
Afhankelijk van de veranderwens van het team of de organisatie is de duur aan te passen, naar minder of meer dagen.
Investering voor deze training
De investering is afhankelijk van de duur van de training en eventueel de aanwezigheid van een trainingsacteur. Vraag een offerte aan voor een prijs op maat.
Omdat we begrijpen dat je graag vooraf inzicht hebt, geven we hier een paar voorbeelden. Prijzen zijn exclusief btw en reiskosten en inclusief materiaal, voorbereiding en projectmanagement.
- Op maat maken training: eenmalig € 1.075,-
- Eendaagse met een halve dag acteur: € 2.600,-
- Twee dagen zonder acteur: € 4.300,-
Benieuwd naar de mogelijkheden? Maak dan een vrijblijvende afspraak.
Maak een vrijblijvende afspraak
Een succesvolle training begint met een goede analyse van de situatie. We moedigen je daarom aan om contact met ons op te nemen en vrijblijvend met ons kennis te maken. Zo krijg je een goed gevoel bij onze aanpak en wat ons onderscheid van andere trainingsbureaus. Daarnaast kun je je eigen ideeën delen, bespreken we de mogelijkheden die passen bij jullie budget en kijken we welke trainer passend is voor jullie organisatie.
Veel gestelde vragen
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op, we staan je graag te woord.
Soms is de training Het goede gesprek onderdeel van een nieuwe gesprekscyclus. Dan passen we de training daar op aan. Zo gebruiken we dezelfde taal en staan de onderwerpen van jullie gesprekscyclus centraal tijdens de training. Ook laten we eventueel de formulieren terugkomen in de training, zodat de deelnemers goed uit de voeten kunnen tijdens de gesprekken.
Wij maken de training geschikt voor de ervaringsniveaus van de deelnemers. Daardoor maken we de training geschikt voor zowel minder als meer ervaren deelnemers.
Ook in een groep kan sprake zijn van verschillende ervaringsniveaus. Wij zorgen dat iedereen hierin aan bod komt, doordat we werken volgens de principes van Mastery Based Learning.
We hebben al voor veel organisaties naar volle tevredenheid deze training mogen verzorgen. We verstrekken je dan ook graag een of meerdere referenties. Neem hiervoor contact met ons op, zodat we een referent kunnen vragen uit een vergelijkbare branche.
Wat klanten over ons zeggen
We zijn trots op onze klanten. Benieuwd naar hoe zij de samenwerking hebben ervaren? We delen het graag.
Er is nu vertrouwen om met elkaar het goede gesprek te voeren over ontwikkeling. Een continue dialoog waarbij talenten en ambitie centraal staan. Medewerkers geven aan dat zij met meer vertrouwen dit gesprek voeren en dat komt de medewerker, het onderwijs en uiteindelijk de student ten goede.
Pitty Herrmann
De mensen van The People Skillz Company wisten door goed te luisteren een deel van onze organisatiedag in goede banen te leiden. Thema was jezelf durven uitspreken. Hier ontstond een veilige sfeer om dit thema aan te snijden en te oefenen.