Het ontwikkelen en implementeren van een moderne gesprekscyclus is echt iets voor organisaties die:
The People Skillz Company heeft al voor veel (diverse) organisaties een moderne gesprekscyclus mogen ontwikkelen. Vraag ons dus gerust om een referentie.
Je grootste angst is waarschijnlijk dat het ontwikkelen van een moderne gesprekscyclus een groots en meeslepend project betekent. Met een ongedragen en complexe gesprekscyclus als resultaat. Ons motto is: hou het zo eenvoudig mogelijk. Met deze vier overzichtelijke stappen realiseren we een kwalitatieve en gedragen gesprekscyclus.
Een moderne gesprekscyclus kent de volgende eindproducten:
Wij gunnen iedere medewerker en leidinggevende een organisatie waarin motiverende gesprekken worden gevoerd. Een moderne gesprekscyclus ondersteunt dit. Veel organisaties gingen je al voor. Wil jij het potentieel van betrokken medewerkers verzilveren? Investeer dan in het ontwikkelen van een moderne gesprekscyclus mét je medewerkers.
De voorbereiding, uitvoering en alle andere werkzaamheden liggen bij The People Skillz Company. De organisatie blijft in de lead als het gaat om het nemen van beslissingen. Wat je budget ook is, wij kunnen je helpen.
Een realistische doorlooptijd van Kick Off tot de communicatie binnen de organisatie is ongeveer drie maanden.
Ondanks dat dit project veel tijd scheelt voor HR, betrekken we HR wel altijd bij het project. Het belangrijkste aan de gesprekscyclus is namelijk dat deze ingebed wordt in de organisatie. Daarom worden alle belangrijke besluiten voorgelegd aan HR en rapporteren we regelmatig. Is er geen HR afdeling? Dan doen we dit met iemand uit de directie / het bestuur.
Ook betrekken we de directie, leidinggevenden, medewerkers en indien aanwezig de OR.
We werken tijdens het project met een zogenaamde fixed fee. We kennen hierin twee categorieën:
We werken met een fixed fee zodat we ons allemaal focussen op dezelfde doelstelling: het opleveren van een gedragen, motiverende gesprekscyclus die past bij de organisatie en de mensen. Voor de organisatie betekent dit dat je niet voor verrassingen staat als er bijvoorbeeld een extra sessie met de OR ingepland moet worden, er meer aandacht besteed moet worden aan het meenemen van leidinggevenden of medewerkers, of om welke reden dan ook.
Iedere maand kun je gratis mee doen aan de online sessie over de moderne gesprekscyclus. Zo kun je kennis maken met onze aanpak én met onze specialist die het project uitvoert.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op, we staan je graag te woord.
Wij ontwerpen alleen een op maat gemaakte gesprekscyclus. Dit komt doordat iedere organisatie anders is. Niet alleen door regelgeving (CAO’s of huidige beleidskeuzes), maar ook door het type werk wat mensen doen, het niveau van het leiderschap, de grootte van de organisatie en ga zo maar door.
Daarnaast zorgt het ontwerpproces voor draagvlak in de organisatie. En dat is nodig om een goede uitvoering te laten slagen. Want je kunt op papier nog zo’n mooie gesprekscyclus hebben, uiteindelijk is het maar een middel.
We kunnen wel een aantal eigenschappen noemen die elke moderne gesprekscyclus heeft:
Jazeker! We snappen deze vraag: wanneer het werk meer gestandaardiseerd is en de medewerkers minder in aanraking zijn geweest met onderwerpen zoals werkplezier, vitaliteit en persoonlijke ontwikkeling, kan de stap naar een moderne gesprekscyclus groot voelen. Hierin houden we al tijdens het ontwerp van de gesprekscyclus rekening. Onder andere door deze doelgroep ook goed te betrekken in de ontwerpfase. Nieuwsgierig naar de oplossingen die we voor andere (productiegerelateerde) organisaties hebben ontworpen? Maak dan een vrijblijvende afspraak.
We hebben al voor veel organisaties naar volle tevredenheid een gesprekscyclus hebben mogen ontwerpen. We verstrekken je dan ook graag een of meerdere referenties. Neem hiervoor contact met ons op, zodat we een referent kunnen vragen uit een vergelijkbare branche.
We zijn trots op onze klanten. Benieuwd naar hoe zij de samenwerking hebben ervaren? We delen het graag.
Nu wij niet meer de traditionele manier van beoordelen hanteren, merken wij dat mensen meer ontspannen zijn en meer zeggen.
Betrokken medewerkers zijn 30% productiever, minder vaak ziek en blijven langer bij de organisatie. Maar bovenal: zijn gelukkiger. Deze scan kun je daarom doen voor jezelf, voor je team of voor je organisatie.